SAYFALAR

Hacı Abdullah Lokantası / Beyoğlu – İSTANBUL



Bugün çeşitli siyasi partilerin, öğrencilerin ve hatta yasa dışı örgütlerin yürüyüşlerinden etkilenmeden, sağ salim Beyoğlu’nda bulunan Türkiye’nin bana göre en önemli lokantalarından Hacı Abdullah’a ulaşmayı başardık..


Havanın bu kadar güzel olduğu bir Pazar öğlesinde tamamen kapalı bir mekan olmasına rağmen girişte ve ortada bulunan iki salonda kalabalıktı.. Sıcak ve şık dizaynını turşu kavanozları ile renklendiren ve bir o kadarda ilginçleştiren Hacı Abdullah, orta salonda zeytinyağlıların bulunduğu dolabı ve yemeklerini sergiliyor..



15 civarında farklı zeytinyağlı ve yemek sunan Hacı Abdullah’ın menüsünde, çorba, tatlı, ızgara ve salata çeşitleri de bulunuyor..



Lezzeti görselinden öte olan bu seçenekler içinden ben Kuzu İncik ve Keşkek, eşim ise beğendili kebap siparişi verdik..


Asistanım (eşim) makineyi evde unuttuğu için cep telefonuyla çektiğim fotoğraflar iştah açıcı olamayabilir ama yumuşacık lokum gibi Kuzu İncik, yanında da kıvamı tam yerinde keşkek gerçek anlamda etkileyiciydi..


Eşimin hünkar beğendili kebabına da dayanamadım ve sarktım, beğendisi  de eti de güzeldi ama benim Hacı Abdullah’taki tercihim yine de Kuzu İncik yanında Keşkek..


Lezzetli Osmanlı yemeklerinden sonra Aşure, Kaymaklı Ayva Tatlısı, Keşkül, Sütlaç ve İrmikli Haş Haş Tatlısı gibi tatlılardan birini seçmemiz gerekiyordu..


Benim tercihim Kaymaklı Ayva Tatlısı, eşiminki ise Sütlaç’tan yana oldu ama spesiyalleri olduğunu söyledikleri ve tavsiye ettikleri İrmikli Haşhaş tatlısından da sipariş verdik..


Kaymaklı Ayva Tatlısı göbeğinde bulunan rendelenmiş tarçınlı elma, kuru üzüm ve kaymak ile inanılmazdı.. Benim gibi gittiği her tatlıcıda Ayva Tatlısı yiyen biri için hayal gibi bir tattı.. Eşimin Sütlaç’ından aldığım birkaç kaşık size nasıl olduğunu anlatmama yeterli olamaz ama en azından çoğu yerde olduğu gibi “yapay” bir tadı olmadığını garanti edebilirim.. İrmikli Haşhaş tatlısı ise şırası ve verdiği tat ile “farklı” bir revani izlenimi bıraktı.. Bu arada garson'lardan biri "bu tatlıyı yavaş yiyin yoksa kafa yapar" derse eşim gibi inanmayın :) 

Yemekleri, tatlıları, servisi ve temizliği ile Hacı Abdullah Lokantası ileride yazısını sizler ile mutlaka paylaşacağım Yanyalı Fehmi Lokantası ile birlikte bana göre en iyi iki "Osmanlı Mutfağı" lokantalarından biri..


TAVSİYE EDİLEN MENÜ ( Kişi Başı ~ 45 TL @ Eylül 2011 )

Mercimek Çorbası
Karışık Zeytinyağlı (6 Çeşit)
Kuzu İncik & Az Keşkek
Kaymaklı Ayva Tatlısı



Ağa Camii Yanı, Atıf Yılmaz Caddesi No:9/A Beyoğlu / İSTANBUL

Tel: 0212 293 85 61

1 yorum:

  1. Müthişşş biyerrr...hünkar beğendi çok hafif ve lezzetliydi..Kesinlikle vicdan azabı hissetmedim yedikten sonra:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...