SAYFALAR

Eminönü Balık Ekmek / Eminönü - İSTANBUL



22 yıldır İstanbul'da yaşıyorum ama büyük ihtimalle Türkiye’ye aşık olup bir seferden fazla ziyaret gerçekleştiren sıradan bir turist bile “çok sevmeme rağmen” Eminönü – Sultanahmet hattında benden daha çok zaman geçirmiştir.. Bu kadar çok sevip de bu kadar az uğramamın nedeni ise mahşer günü kalabalığından sıkılmam ve bunalmam.. Yine de fırsat buldukça tarihi yarım adaya uğruyor ve bir İstanbul klasiği olan balık ekmek yemeden oradan ayrılmıyorum..


Eskiden olduğu gibi sıradan teknelerde, denize düşme riski taşıyarak, bol kılçıklı balığı dikkatle yemek zorunda değilsiniz.. Yani balık ekmek yemenin tüm heyecanı ve adrenalini günümüzde kayboldu :) Tüm bunların yerini saltanat kayığı tadında büyük ve tarz kayıklar, içlerinde kocaman ızgaralar ve önceden pişirilmiş balıkları ekmek içine yeşillik ve soğan ile servis eden bir çok görevli aldı.. Fotoğraf çekerken bu görevlilerden sırayı bekletiyorum diye fırçayı yedikten sonra 5 TL’lik balık ekmekleri kaptım ve çıktım..








Balık ekmek teknelerinin ve oturma çadırlarının önünde turşu satan arabalar hem görsel hem de lezzet olarak çok ilgi çekiyor.. Bardakta satılan turşuları çok kaliteli olmayabilir ama balık ekmek yanında güzel gidiyor ve suyu da gayet lezzetli :) 1,5 TL ye bir bardak turşularımızı da kapıp oturma yeri aramaya başladık..






Balık ekmeği alırken adrenalin ne kadar kaybolduysa yer kapmak için yapılan atraksiyonlar bu eksiği o kadar kapatmış durumda :) Yüzlerce kişi oturacak yer arıyor ve bizim gibi şanslı olanlar 2 dakikada bulabiliyor..




Benim isteğim doğrultusunda bol soğanlı ve yeşillikli olarak hazırlanan ekmeğimin içindeki balığın uskumru olduğunu tahmin ediyorum, görevlilere “ne kullanıyorsunuz hocam” dediğimde “balık abi” dedikleri için :) daha fazla detaya giremiyorum.. Tek söyleyebileceğim bütün olarak çok keyif aldığım Eminönü'ndeki balık ekmeği herkese tavsiye ederim..



1 yorum:

  1. burayı da denemediyseniz tavsiye ederim.
    İstanbul’da En Güzel Balık Ekmek - Emin Usta - http://www.2kafadar.com/istanbulda-en-guzel-balik-ekmek-emin-usta/

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...