SAYFALAR

Aleko'nun Yeri Deniz Park / Yeniköy - İSTANBUL



Yeniköy'de yaklaşık 200 yıllık tarihi bir yalının giriş katında bulunan Aleko'nun Yeri Deniz Park restaurant müşterilerine 60 yıldır aynı mekanda hizmet vermekte.. En başta rum meyhanesi olarak hizmet vermeye başlayan restaurant zamanla bugünkü halini almış.. Mekan benim pek tarzım olmasa da bir iş yemeği için ziyaret ettim, fırsat bu fırsat yorumlarımı sizlerle paylaştım..


Direkt olarak deniz üstünde oturduğunuz bu mekanı ziyaret etmediyseniz bile içine dalan gemi haberlerini (http://arsiv.ntvmsnbc.com/news/171818.asp) duymuşsunuzdur :))






İlk olarak sıradan bir salata, lezzetli bir parça lakerda, patlıcan salatası, barbunya, hamsikuş, paçanga böreği servis edildi ve tüm bunlar kesinlikle ümit vaat eden bir başlangıç oldu..





Kaliteli bir beyaz şarabın yanında denizden gelebilecek en lezzetli balıkları yemek için garsonumuz Ferhat Danışment'e fener kavurma, kılıç şiş ve levrek siparişi verdik.. Kendisi fotoğrafını çekmemi ve paylaşmamı özellikle rica etti ben de kıramadım :))




Bu seferlik en iyisinden başlayacağım; Fener kavurma! Gerçekten iyi bir balıkçı olduklarını bununla kanıtladılar.. Yağlıydı ama kesinlikle ağır değildi, balık yanındaki mantar,biber, domates ve baharatlar çok uyumluydu ve utanmadan, sıkılmadan bandıra bandıra yarısını götürdüm..




Sundukları kılıç şiş ve levrek de başarılıydı, balıkları kurutmadan servis etmeleri beni memnun etse de diğer balıkçılarda bulabileceğiniz emsallerinden çokta farklı değildi.. Anlayacağınız fener kavurma bir yana diğerleri bir yana..



Aleko'nun Yeri Deniz Park restaurant'ta bir balıkçıda tadabileceğiniz en müthiş tatlıları bulabileceğinizi garanti ediyorum.. Kaymaklı ayva tatlısı ve bol cevizli kabak tatlısı usta tatlıcılara, hatta daha önce sizler ile paylaştığım Yanyalı Fehmi ve Hacı Abdullah'ın tarif edilemez lezzetteki tatlılarına taş çıkartıyor..



Hesabı ben ödemediğim için fiyatlar konusunda bilgi veremeyeceğim ama kazık olduğundan emin olduğumu ve gidecekseniz dikkat etmeniz gerektiğini söyleyebilirim :))



Adres: Daire Sokak No:9 Yeniköy - Sarıyer / İSTANBUL

Tel: 0212 262 04 15

2 yorum:

  1. Bu yazımı okuduktan sonra mekanı ziyaret etmeye karar veren takipçilerimden birinin mekanda zehirlendiğini sizlerle paylaşmak isterim..

    YanıtlaSil
  2. Gurme sayfalarını okuyup ,bilgi edinirim ,İlk kez bir işletme hakkında kazık tabiri kullanan birinin yazısını okudum ve çok şaşırdım,Çok çirkin bir tabir olduğunu düşünüyorum.
    Ben Ankarada 10 yıldır Reklam tasarımı yapmaktayım ; Yüzlerce işletmede misafirde oldum ELHAMDÜLÜLLAH.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...