SAYFALAR

Akçay Lokantası / TRABZON


Trabzon'a gidip de döner yiyeceğim (ve hiç balık yemeyeceğim) aklımın ucundan geçmezdi.. Önce şehrin yerlileri, sonra da yaptığım araştırmalarda üstatlar Akçay Lokantasının dönerini şiddetle tavsiye edince dayanamadım, iş arkadaşlarımı kaptığım gibi soluğu 1954 yılından bu yana müşterilerine hizmet veren Akçay'ın kapısında aldım..



Odun ateşinde pişen döner vitrinde mücevher gibi duruyordu, yine gözüm döndü ve tatlıya da yer bırakmayı unutmayarak pilav üstü 150g döner siparişimi verdim.. Bu arada mekan ile ilgili değişik bir detay; 1-1,5 porsiyon diye bir tercih yapamıyorsunuz, 100g - 150g - 200g olarak sipariş verebiliyorsunuz..



3 kişi olduğumuzdan sürahi ile kendi imalatları ayran servis edildi.. O kadar lezzetliydi ki daha yemek gelmeden ikinci sürahiye geçtik :)






Dönerin gelmesine yakın salata ve dönerle birlikte de lavaş servisi yapıldı.. Salata sıradan olsa da lavaş için aynısını söylemek yanlış olur.. Dönerden akan yağ ve kesildikten sonra kalan ufak döner parçalarına bandırılmış lavaş başlı başlına bir ziyafet olmaya aday..



Vedat Milör'ün öve öve bitiremediği döner geldiğinde ise beklentilerim en üst noktadaydı.. Diğer üstatların da beğenmiş olması benim ne haddime diyerek beğenmeme olasılığını da ortadan kaldırdı ve siparişler geldi..



Döner etinin yağ oranı alıştığımızın aksine çok düşük, biraz da fazla pişirildiğinden masadaki arkadaşlarım da ben de lezzetini beğenmedik.. Ama ben cağ kebabı gibi yağ akan etten çok haz etmediğim için farklı gelen bu tadın lezzetli ve kesinlikle denemeye değer bulduğumu söyleyebilirim..



Tatlı olarak gelen kadayıf ağır değildi ve ortalamanın üstündeydi, sütlaç ise  lezzeti güzel olsa da benim beğendiğim o yoğun kıvamın aksine çok akışkandı..



Akçay'da servis edilen döner fazla pişirilmiş ve kurumuştu ama sonuç olarak odun ateşinde pişmiş bir et ne kadar kötü olabilir ki? :) Hem de müthiş bir ayran ve yağlı lavaş ile birlikte götürülünce!


TAVSİYE EDİLEN MENÜ ( Kişi Başı ~ 22 TL @ Şubat 2012 )
Döner 150gr
Ayran
Kadayıf

http://www.akcaylokantasi.com.tr/


Adres: Cumhuriyet Caddesi, No:9/B / TRABZON


Tel: 0462 321 23 86

1 yorum:

  1. Günaydın, bunun için taaa oralara gitmene gerek yoktu ,ben sana Şirinevler'de VM onaylı Sebat Döner'de aynı ambiyansı yaşatacaktım ama gelmedin :))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...