SAYFALAR

Yanyalı Fehmi Lokantası / Kadıköy - İSTANBUL

Fotoğrafı büyütüp kapı önündeki aşçı figürü ile camdan bakan ustanın tiplerinin benzerliğine bakın mutlaka :)


Kadıköy çarşısının yeri benim için çok farklıdır.. Şarküterilerden, balıkçılara, manavlardan tarihi tatlıcılara kadar her şeyin en iyisini bulabileceğiniz ender yerlerden biri olan bu çarşıda daha önce yazılarını sizlerle paylaştığım Baylan Pastanesi ve Halil Lahmacun gibi birçok lezzet durağı bulunuyor..


Bu sefer Osmanlı mutfağına ait çok çeşitli yemekleri bulabileceğiniz Yanyalı Fehmi lokantasını sizlere tanıtmak için mekanı tekrar ziyaret ettim..





1919 yılında Yanya'dan göç eden Fehmi Efendi, saraydan ayrılma başaşçı Bolulu Hüseyin Efendi'yi de yanına alarak Yanyalı Fehmi Lokantasını kurmuş.. Lokantanın işletimi Fehmi Efendi vefat ettikten sonra oğulları Erdoğan ve Engin Sönmezler tarafından bence aynı kalitede devam ettirilmekte..





Sıkıcı tarih dersimizin ardından Osmanlı mutfağına geçiş yapabiliriz :)




Lokantada sürekli olarak en az 6 çeşit çorba bulabilmek mümkün, biz pek Osmanlı mutfağına ait olmasa da domates ve brokoli çorbasını tercih ettik.. Eşimin sipariş ettiği domates çorbasını tattım, gayet normaldi, pek bir özel tadı yoktu ama kendi tercihim brokoli çorbasını çok beğendim..






Ana yemek olarak benim favorim Paşa Kebabı, Hünkar Beğendi ve Yanyan Köftesi söyledik.. Patlıcan, domates, biber, sinirsiz lokum gibi et, üzerine de kaşar eritilerek sunulan Paşa Kebabını afiyetle mideye indirdim.. Yıllardır değişmeyen tercihim olan bu lezzeti herkes tatmalı..




Eşimin sipariş verdiği Hünkar Beğendi'nin de yarısını götürdüm :) Beni onun bunun tabağına sarkan boş boğazlı bir adam olarak hayal ediyorsunuz ama bu sadece eşimde böyle, çünkü hiç bir porsiyonu bitirmez, bitiremez :) Bazen çocuk porsiyon bile fazla geliyor kendisine.. Hünkar Beğendi'nin lezzetine geri dönersek; Hacı Abdullah'ta yediğimin yanında vasat kaldığını söyleyebilirim,  eti başarılı olsa da beğendisi ağırdı..




Patlıcana sarılmış, domates ve biber ile süslenmiş, lezzetli köftesi ile Yanyan Köfte çok sıradışı veya farklı bir tat sunmadı.. Onca lezzet arasında hatalı bir tercih olarak yerini aldı..






Bundan sonrasını kırmızı renkte yazacağım çünkü; arabalarda Ferrari ne ise, Ferrari kırmızısı ne kadar farklı ise; Yanyalı Fehmi'nin kaymaklı Ayva tatlısının tatlılar arasındaki yeri ve kırmızısı da o kadar farklı.. Bu lezzeti anlatmam için kelime haznemdeki sıfatlar yeterli değil.. Kendinize bir iyilik yapın ve müsait olduğunuzda gidip tadın.. Bu arada Yanyalı Fehmi'de fotoğraf çektiğim için dikkat çekmiş olmalıyım ki vereceğim tatlı siparişi sırasında arada kaldığım için kabak tatlısından da ikram ettiler.. Blog'uma başladım başlayalı ilk rüşvetimi de almış oldum böylece :Pp



Yazımı tekrar okuduğumda Yanyalı Fehmi'yi hayatımın en güzel haberini aldığım bir günde ziyaret ettiğim için abartarak yorumladığımı düşündüm bir an ama o Ayva tatlısı ile sonlanan her yemek ziyafet sayılır..


TAVSİYE EDİLEN MENÜ ( Kişi Başı ~ 35 TL @ Kasım 2011 )

Çorba
Paşa Kebabı
Cacık
Ayva Tatlısı


http://www.fehmilokantasi.com/

Osmanağa Mahallesi, Yağlıkçı İsmail Sokak, No:1 Kadıköy / İSTANBUL

Tel: 0216 336 33 33

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...