SAYFALAR

Büyük Erzurum Sofrası / Kartal - İSTANBUL

Bir gece TV başında sızmadan önce zap yaparken izlemekten ve dinlemekten "bir çok insanın aksine" gerçekten çok keyif aldığım Vedat Milor'un programına rastladım.. Bu bölümde Erzurum'daydı, menüsü ise görüntüsü ile gözümü döndüren cağ kebabı ve kadayıf dolmasıydı.. Cağ kebabını daha önce Ankara'da eski İstanbul yolu üzerinde denemiş ama çok beğenmemiştim, yine de gece gece ağzımın suyu akarak hain planlar kurmaya, İstanbul'daki en iyi cağ kebapçısı neresidir diye araştırmalar yapmaya başladım.. Karşıma yine Vedat Milor çıktı ve bulduğum video'da Büyük Erzurum Sofrasının cağ kebabını çok beğendiğini söyleyince sonraki gün nereye gideceğime karar vermiş oldum.. 




Büyük Erzurum Sofrası İstanbul - Kartal sahilyolu'ndan çok az içeri girdiğinizde rahatça bulabileceğiniz bir lokasyonda..


Dükkan'ı görünce ilk önce şaşırdım, sonrasında ise bayaa bi güldüm, çünkü camında (fotoğrafı büyütürseniz siz de görebilirsiniz) "DÜNYANIN EN BÜYÜK GURMESİ SAYIN VEDAT MİLÖR MÜESSESEMİZİ TÜRKİYE'NİN EN İYİ CAĞ KEBAPÇISI SEÇMİŞTİR" yazıyordu.. Ama komik sürprizler bununla kalmayacaktı.. :))





Kapıdan içeri girerken camekan arkasında dönen müthiş eti görünce fenalaşır gibi olsam da girdiğim anda karşıma çıkan şeyin şoku ile yine kendime geldim; bir monitör Vedat Milor'un ziyaret ettiği programın videosunu oynatıyordu;

http://www.buyukerzurumsofrasi.com.tr/asp/video.asp?tvx=4




Mekan gayet ferah, çocuk oyun alanı bile var ama çok fazla özenilmeden dizayn edilmiş.. İsteyenler için yer masası, isteyenlere ise normal masada servis yapılabiliyor.. Benim masam ise diğerlerinin hepsinden farklıydı, sanırım gelmeden önce rezervasyon yapan çok olmuyor, kafa masayı bize ayırmışlardı :))




Soğan, turşu, acılı ezme, muhteşem bir yoğurt ve lavaş ile çok zengin gözükmeyen ama lezzetli bir sofra bizi bekliyordu, tüm bunların üstüne bir de  mantar servis ettiler.. Ama benim aklım mekana girerken gördüğüm dönen yağlı et'teydi..




Ve sonunda sinirleri ayrılmış, yağlı kuzu eti masaya servis edildi..




Muhteşem görünümü sonrasında tadını tam olarak alabilmek adına lavaş ve soğansız birkaç parça götürdüm.. Bir yerde hata yapıyorum diyerek dürüm yaptım, sonrasında soğan ile dürdüm, bu da olmadı acılı ezme ve soğanı birlikte kullanarak cağ kebabını dürdüm ama yine olmadı.. Ve daha önce neden beğenmediğimi hatırladım.. Çok yağlıydı :))


Bu konuda şunu söylemeliyim; eti fazla pişirmelerini istemem yanmış et ve yağ yemek olurdu, böylesi ise benim damak tadıma kesinlikle uygun değil..




Ben sevmesemde eğer daha önce cağ kebabı tatmış ve beğendiyseniz Büyük Erzurum Sofrasının cağ kebabına bayılacağınızdan eminim..


Etlerimizi yedikten sonra tatlı olarak kadayıf dolmalarımızı istedik, kısa sürede servis edildi.. Görünümü tulumba tatlısı gibi ama tadı çok daha güzel ve görünümünün aksine hafif, mideye de oturmuyor.. Ayrıca cevizli şeyleri pek sevmem ama kadayıf dolmasına fazlasıyla yakışmış..




Yemekten sonra masaya getirilen ıslak mendiller ise geceye noktasını vurdu, daha başka yorum yapamayacağım :))




TAVSİYE EDİLEN MENÜ ( Kişi Başı ~ 20 TL @ Aralık 2011 )


Cağ Kebabı (2 Adet)
Kadayıf Dolması
Ayran

Kordonboyu Mahallesi Kumlar Caddesi No:26/2 Atalar Kartal / İSTANBUL


Tel: 0216 488 47 47




7 yorum:

  1. kesene bereket.. keske 2 porsiyon yeseydim..

    YanıtlaSil
  2. Ben Allaha şükür Erzurum'da Cag kebabı tadabilenlerdenim.Ama sana katılıyorum, ben de bir daha denemem , çok yağlı..Fakat espri anlayışları nedeniyle gidilmeyi hakediyorlar , ben yine de gideyim diyorum..

    YanıtlaSil
  3. Ayrıca the enişteye ısmarlanan ortamda the kuzen neden yoktu konusunu ayrıca beraberce irdelememiz gerekiyor

    YanıtlaSil
  4. yoğurttan bahsedinn yoğurttannn ..
    (( Eve servis yapıyorlarmıdır ? :p ))

    YanıtlaSil
  5. Bir de Lider Pide'nin sokağındaki Oltu Cağ kebabı dene. Çok süper olmasa da lezzetliydi ve bir daha giderim diyebiliyorum:)

    YanıtlaSil
  6. Simdi benimde canim ekti.. Ahhh ahhh. bende orada olsaydim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cağ kebabı sevenler için belkide Erzurum dışındaki en iyi mekan burası, umarım en kısa sürede gitme şansınız olur..

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...